Multimediavormgever - 2004
Mijn vervolgopleiding was er een in de multimediavormgeving. Een vrij nieuwe opleiding indertijd en helemaal hip! Ik had de ambitie om leraar te worden in het basis- of voortgezet onderwijs. Voordat ik echter aan zo’n studie zou beginnen wilde ik thuis zijn in de computerwereld, waarvan ik dacht dat die steeds belangrijker zou worden in het onderwijs.
Ik wilde applicaties kunnen maken, online toetsen kunnen afnemen en interactieve lesmethoden opzetten en gebruiken. Helaas viel de opleiding me tegen, met name omdat de kwaliteit en frequentie van de lessen ver onder de maat waren. Vier jaren gingen voorbij zonder dat ik leerde wat ik wilde leren.
Vaderschap - 2008
Richting bepaald - 2009
Bij de opleiding Docent Biologie ging het er heel anders aan toe. Ik studeerde daar in deeltijd en ging daarnaast huiswerkklas geven op een middelbare school in Amsterdam en Hoofddorp. Ik ontdekte dat ik hier mijn passie veel meer ruimte kon geven dan voor de klas. Het grote verschil zit hem in de eerste plaats in de tijd: drie uur per dag persoonlijke begeleiding is heel wat anders dan drie of vier uur per week een overvolle klas van dertig leerlingen.
Mijn passie is mensen zien bloeien en excelleren en dus besloot ik mentor te worden om zoveel mogelijk aandacht aan de leerlingen te kunnen geven. Met de tijd en ruimte die daarvoor beschikbaar was, ging dat maar moeizaam. Ik nam een groot besluit: ik ging stoppen met mijn opleiding en wilde zelfstandig huiswerkbegeleiding gaan geven in Haarlem.
Dit was 2009, ik was negentien jaar oud.
Een dodelijke overtuiging - 2009
In deze tijd werkte mijn moeder bij een partij die tests afnam om te achterhalen hoe je karakter in elkaar zit, wat je sterke punten zijn, je ontwikkelpunten, welke opleiding bij je past, alles!
Huiswerkbegeleiding Haarlem - 2010
Tijdens mijn ontmoeting met honderden ouders ontdekte ik dat ouders ook behoefte hadden aan bijles. Niet met Nederlands of wiskunde maar met opvoeding. Wie kreeg er namelijk een handleiding bij de geboorte van je kind? Vrijwel niemand! Dit feit gecombineerd met mijn honger om meer voor leerlingen te willen betekenen ben ik ouders gaan begeleiden met onze Opvoedhandleiding, de 4 sleutels tot relaxt ouderschap.
Het is magisch om ouders de rust in huis terug te geven.
Omega Onderwijs - 2015
Moeiteloos Leren - 2018
Rupsje nooitgenoeg: ik kreeg honger naar meer. Ik wil dat elke leerling toegang krijgt tot de gereedschappen om alles uit zijn schooltijd te kunnen halen. Bij wie moet ik dan nog meer zijn? De mensen die verantwoordelijk zijn voor de kinderen, de ouders!
Daarnaast maken we gebruik van de Excelleerscan en de 7LIFE scan waarbij kinderen en ouders zichzelf tot in de kern leren kennen en zo toegang krijgen tot een leven waarin ze zich kunnen uitstrekken naar de beste versie van zichzelf. Met deze toegepaste kennis kunnen zij op hun beurt de wereld een stukje mooier maken.
Zo.
Nu is het cirkeltje weer rond.
Maar.. Ik heb honger naar meer… Wat is de volgende stap? Wie weet het?
Niemand weet het.. Maar wie is niemand?
Nu heeft u mij een beetje leren kennen.
Wat mag ik voor u betekenen?
Hoor het graag en tot snel!